Landin eller Green?

Debat om landshold og landsholdspillere.

Landin eller Green?

Nicklas Landin
32
84%
Jannick Green
6
16%

Afgivne stemmer : 38

Indlægaf Patrick » 24/09-2008 22:21

Kasper Larsen har her til aften stået det jeg vil kalde en brandkamp! Og det vil de andre vidner i NRGI Arena 100 % give mig ret i. Han fik reddet to point til FHK og med til historien hører det at han kom ind allerede efter et kvarter og fra da han kom ind og til slut var han fuldstændig vild i målet med flere redninger hvor man bare tænkte "hvad har den mand gang i?".
Patrick

Indlægaf Spielmacher » 25/09-2008 10:26

Patrick skrev:Kasper Larsen har her til aften stået det jeg vil kalde en brandkamp! Og det vil de andre vidner i NRGI Arena 100 % give mig ret i. Han fik reddet to point til FHK og med til historien hører det at han kom ind allerede efter et kvarter og fra da han kom ind og til slut var han fuldstændig vild i målet med flere redninger hvor man bare tænkte "hvad har den mand gang i?".

Ser ud til du ikke er alene om den betragtning, både altomhaandbold.dk og stiften.dk fremhæver ham som kampens store profil. Det kan være der er en ny udfordrer til titlen som danmarks kommende andenkeeper på banen, men lad os se hvad han kan over en hel sæson, før vi skriger ham op.
Spielmacher

Indlægaf nr.12 » 10/10-2008 10:08

Så må Wilbek melde lidt bedre ud. Han har jo sagt, at det det stod mellem de to, altså Landin og Green. Men der er tydeligvis flere andre i spil.
nr.12

Indlægaf nr.12 » 24/10-2008 12:44

Men man kan sige, at hvis Wilbek har tænkt sig, at udtage en af de to allerede inden for den nærmeste fremtid, begår han måske en fejl. Hverken Landin eller Green spiller specielt meget i deres respektive klubber. Så måske man skulle satse andetsteds, og så tage de to unge med til træningsturneringer og træningslejre, og så ellers give det lidt tid. Jeg tror det er lidt for tidligt, at de bliver kastet ud i det.
nr.12

Hvorfor alder før niveau?

Indlægaf Spielmacher » 28/10-2008 08:06

Kan læse på www.altomhaandbold.dk at Wilbek har udtaget 4 unge keepere til ligalandsholdssamlingen. Hvorfor udtage 4 unge målmænd, der aller er andetvalg i deres klubber? Og hvorfor har mna her på siden en afstemning om Green og Landin? Er Agerskou i Skjern og Søren Rasmussen i AaB ikk e begge bedre? Bredstorf Larsen sybnes jo åbenbart Rasmussen er bedre end Green og Landin får heller ikke meget spilletid, da man åbenbart vurderer at Henriksen er bedre. Forståe ikke det hyper der er om de unge keepere... I hvert fald ikke hvis det bare er fordi de er unge.
Spielmacher

Indlægaf nr9 » 30/10-2008 16:28

Jeg mener de burde vente et par år med at skifte Peter H. ud men af alternativerne synes jeg klart Landin er den bedste uden tvivl
nr9

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf ralb » 16/11-2008 11:31

landin og green har jo uden tvivl en stor fremtid, men om de er klar til a. landsholdet? tjaa.. de har begge evnen til at afgøre en kamp og det er med til at gøre dem så dygtige.
jeg er helt enig i at der er andre målmænd der burde være 2. valg på landsholdet. anders p fx. meen tim w? er i fra skjern eller esbjerg siden i siger det? ham har jeg ikke noget fidus til. han har ikke vist noget spil der gør ham værdig ift. mange andre målmænd.
ralb

Re: Landin eller Green?

Indlægaf keeper123 » 16/02-2010 19:44

Nu når Hvidt er stoppet (klart det værste der kunne ske for det danske herre landshold) er der mange muligheder på målmandsposten, heldigvis.. Hvidt måtte meget gerne have taget 3-4 år mere så Landin er rustet til at kunne blive 1 målmand, for der er ingen tvivl, han er nok det bedste målmandstalent i verdenen. Men han er ikke klar, derfor mener jeg ikke han skal være 1 målmand nu her efter Hvidt.

Mine Bud på den nye målmands kæde på landsholdet:

1. målmand: Anders Petersen

Han har spillet mange store kampe i Champions league osv, for Kolding og har mødt stjernespillere, han har en perfekt alder og han er mere eller mindre fast 1 målmand i Kolding nu, og står iøvrigt rigtig godt efter min mening. Han vil ikke blive blandt de 3 bedste i verdenen absolut ikke, men tror godt han ville kunne klare sig til et VM, EM og OL.

2. målmand: Michael Bruun

Han har prøvet det før, han er gammel men ville godt kunne tage 2-3 år mere så Landin er klar. Han har prøvet at stå overfor få stjernespillere til VM og EM. Han ville være en perfekt afløser hvis det ikke lige kører for Anders Petersen.

evt. afløser ved skader: Landin eller en Kristian Asmussen, som jo også har prøvet gamet før.
keeper123

Indlægaf keeper123 » 16/02-2010 19:57

arhh, måske Winkler i stedetfor Asmussen :D
keeper123

Indlægaf Acsadac86 » 18/05-2010 09:42

Det er en svær balancegang mht. hvornår Landin er klar til at komme til en stor slutrunde.

Pt mener jeg at Anders Petersen og Søren Rasmussen er foran ham qua deres rutine og stabile niveau.
Landin's tid skal nok komme, ingen tvivl om det. Men et VM eller EM er ikke nogen vennetjeneste.

Mht. Winkler, han bliver aldrig mere end en stabil god målmand i den danske liga. Han er imo for lille og stillestående. Han minder for mig rigtig meget om Sune Agerschou, men tror ikke han kommer op på helt samme niveau som da Sune var bedst.
Acsadac86

Indlægaf preben » 04/08-2010 16:04

selvfølgelig Anders Petersen Kolding
preben

Foregående

Tilbage til Landsholds-forum